Indien - landet som förändrar hela din världsbild.

Jag och min vapendragare Emmy har lämnat vår bomullstillvaro i Sverige för att söka lyckan i Indien. Vi byter ut de halvtrista salarna på Mälardalens Högskola mot Welingkar Institute of Management i Mumbai (Bombay). Vi lämnar kvarg, bandyklubbor, jantelagen och en stabil tarmflora hemma och byter ut det mot en årsförbrukning av imodium plus, 40 grader, total trafikkaos, fantastisk kultur och en kulinarisk käftsmäll á la himmelriket. Här beskriver vi kulturkrockar, vardagen och annat som vi upplever. En och annan bild laddas upp när nätverket tillåter. Följ vår resa och fall pladask för Indien så som vi gjort! Kul att just Du hittat hit!

Sjukhusbesök

Publicerad 2013-03-10 07:12:44 i

Denna onsdag fick jag i mig lite dålig mat och framåt kvällen började magen härja. Sen kom febern.

Som den viking man är och inte gillar att gå till läkaren utan rejäl anledning så försökte jag fortsätta gå i skolan och så. På lördagen hade vi heldag i skolan och en 4,5 h lektion utan rast och med oförberett prov. Så kände mig rätt kass när jag försökte få i mig lite lunch kl kvart i tre. Erkände mig besegrad och släpade mig hemåt.

Eftersom man alltid ska vara försiktig med malaria och dangue fever i Asien så var jag tvungen att ta blodprover. Åkte till akuten med en av de indiska tjejerna vi bor med. Taxin dit var allt annat än mysigt, rusningstrafik, varmt och livligt. Jag hade nästan 40 graders feber när jag kom fram och var helt utpumpad.

Är såå tacksam dock, för jag fick hjälp direkt! Inom tre minuter hade jag fått sprutor och 3 mediciner och sedan fick jag två dropp. Det var på tiden att jag kom in sa dom. Det var en aggressiv maginfektion. Fick åka hem senare på kvällen. Om det inte är bättre på måndag ska jag tillbaka.

Imponerad av deras sjukvård och det var dessutom väldigt billigt, så behövde inte ens koppla in försäkringsbolaget. Ännu mer tacksam för att det gick smidigt och fort och för att jag fick komma hem också, även om sängen var skönare på sjukhuset än på vårat hostel;)

Jag mår lite bättre idag!

Tänker på er där hemma!
Kram!

Kommentarer

Postat av: Ingegerd

Publicerad 2013-03-10 10:59:25

Åhhh! Hoppas att det går åt rätt håll snabbt!
KRAM!!

Postat av: felicia - fotokobran

Publicerad 2013-03-10 20:59:42

Är du intresserad av ett eget domän?
Ger ut gratis, just nu! :)
http://fotokobran.se/2013/march/tavling.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela