Indien - landet som förändrar hela din världsbild.

Jag och min vapendragare Emmy har lämnat vår bomullstillvaro i Sverige för att söka lyckan i Indien. Vi byter ut de halvtrista salarna på Mälardalens Högskola mot Welingkar Institute of Management i Mumbai (Bombay). Vi lämnar kvarg, bandyklubbor, jantelagen och en stabil tarmflora hemma och byter ut det mot en årsförbrukning av imodium plus, 40 grader, total trafikkaos, fantastisk kultur och en kulinarisk käftsmäll á la himmelriket. Här beskriver vi kulturkrockar, vardagen och annat som vi upplever. En och annan bild laddas upp när nätverket tillåter. Följ vår resa och fall pladask för Indien så som vi gjort! Kul att just Du hittat hit!

Som ett brev på posten.

Publicerad 2013-02-12 11:46:52 i Allmänt,

Det sägs att man inte har upplevt Indien ordentligt om man inte åkt på en rejäl magåkomma. Därför bestämde jag mig för att prova på detta, öppen och kulturell som jag är. I natt utövades alltså sprints i intervallform på 20 meter från punkt A till punkt B där A=säng och B=toa. Men jag ger mig inte, jag tycker fortfarande om Indien och är mest glad att jag klarade mig i hela 12 dagar innan det blev knas! Det var längre än vad jag någonsin vågat hoppas på :) Hoppas allt är toppen där hemma och att ni trycker semlor från både mig och Emmy. Kram!

Kommentarer

Postat av: Pia Nordlander

Publicerad 2013-02-12 12:08:19

Ge tusan i glass till pannkaka ;) Och stoppa inte upp med Imodium, ut med skiten bara och krya på er.

Svar: Precis, min taktik också! Te och något enstaka kex och resorb. Men det var inte glassen faktiskt, det var vanlig mat på vårat stammishak bredvid skolan. Men efter detta har ju magen min byggt upp ett fantastiskt immunförsvar enligt mina beräkningar och förhoppningar! :) Kram!
Johanna Tömmervik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela