Indien - landet som förändrar hela din världsbild.

Jag och min vapendragare Emmy har lämnat vår bomullstillvaro i Sverige för att söka lyckan i Indien. Vi byter ut de halvtrista salarna på Mälardalens Högskola mot Welingkar Institute of Management i Mumbai (Bombay). Vi lämnar kvarg, bandyklubbor, jantelagen och en stabil tarmflora hemma och byter ut det mot en årsförbrukning av imodium plus, 40 grader, total trafikkaos, fantastisk kultur och en kulinarisk käftsmäll á la himmelriket. Här beskriver vi kulturkrockar, vardagen och annat som vi upplever. En och annan bild laddas upp när nätverket tillåter. Följ vår resa och fall pladask för Indien så som vi gjort! Kul att just Du hittat hit!

Matlagningskurs

Publicerad 2013-02-27 09:31:27 i

Igår kväll hade vi bokat in oss på en tre timmars matlagningskurs hos Rahul. En kanonhärlig kille med riktig snits. På kursen var det var vi och tre till från Estland. Det kostade 1000rs och vi fick laga och äta 5 olika saker. Det är 120 kr.

Två olika kycklingrätter, varav en ni alla säkert känner till: chicken tikka masala. Sedan fick vi göra en linsgryta och sedan två olika typer av bröd. De olika bröden här i Indien är en hel vetenskap. Jag återkommer när jag doktorerat.

Det, mina kära familjemedlemmar och vänner, blir min gåva till er när jag kommer hem! En matlagningsorgie utan dess like! ;)

Varenda måltid hade sååå mycket olika kryddor och färska örter och det var minst 12 vitlöksklyftor i allt vi lagade (för 2-3 personer). Det var jättekul att få laga mat igen! Det är något jag saknar lite, vi äter ute hela tiden och har inget direkt kök där vi bor i Mumbai, bara en schleeeten platta.

Idag åt vi frukost med några nyfunna vänner på en terass med en utsikt mot en flod och berg med en stor, lummig djungel. Livet på en pinne! <3

Nu har jag promenerat på stranden, pressat lite, yogat vid havet och krängt i mig en fruktsallad. Kl 19 går nattåget härifrån och jag lämnar Goa med ett löfte om att komma tillbaka hit, så snart jag får chansen. Indien har charmat mig, fått mig att falla pladask och jag har blivit dökär i detta land med dess kultur, invånare, landskap och mat. Ingen återvändo.. ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela