Indien - landet som förändrar hela din världsbild.

Jag och min vapendragare Emmy har lämnat vår bomullstillvaro i Sverige för att söka lyckan i Indien. Vi byter ut de halvtrista salarna på Mälardalens Högskola mot Welingkar Institute of Management i Mumbai (Bombay). Vi lämnar kvarg, bandyklubbor, jantelagen och en stabil tarmflora hemma och byter ut det mot en årsförbrukning av imodium plus, 40 grader, total trafikkaos, fantastisk kultur och en kulinarisk käftsmäll á la himmelriket. Här beskriver vi kulturkrockar, vardagen och annat som vi upplever. En och annan bild laddas upp när nätverket tillåter. Följ vår resa och fall pladask för Indien så som vi gjort! Kul att just Du hittat hit!

Kuligt

Publicerad 2013-02-16 04:30:03 i Allmänt,

Jag har glömt berätta när vi var på yogan och vi skulle utföra lite nya andningsövningar. Dessa hade olika namn som tillexempel rabbitpose, catpose, dogpose och någon tiger/lejonliknande andningsövning. Då intar man en stereotypisk position för det djuret och andas/flåsar som det djuret. En enda blick åt Emmys håll och skrattet var oundvikligt. Och när man inte får skratta så blir det bara värre. 
 
Hela salen sitter alltså som ett lejon med hela tungan ute ur käften och flåsar och gormar roooaaaaaarhhh. Jag inombords-dog av skratt. Killen bredvid mig låg och tupp inombordsrapade hela timmen. Det kan bli så när man håller på med andningsövningar. Det gjorde inte saken bättre....
 
En annan kul grej var en kille som skulle hjälpa oss med en sak, så lade jag till honom i mina kontakter på telefonen, men han fick skriva själv. När jag inser vad han heter så kollar jag på Emmy och kan med stor fokus, precis på gränsen, hålla mig för skratt. Killen hette Hareshit. Apropå djur.
 
Ett annat stående skämt är ju namnen på alla dessa positioner vi utför på yogan. Vi kan knappt uttala dem, vilket innebär att vi kryddar med en egen liten twist. Och sen har vi ju då så fruktansvärt hårda sängar, vi domnar bort och vaknar flera gånger varje natt av att hela kroppen brusar. Då brukar Emmy säga att hon måste sitta i Madrazen (yogaposition) på madrassen. Och äta Madras. 
 
Men det här med sängarna försöker vi ändå se positivt. Citat Emmy: "Det är ju jättebra att sängen är så hård för då blir det ett bord också. Jag kan ställa kaffekoppen bredvid mig i sängen och röra mig utan att den välter.." Se så positiva vi är! :)
 
Nu blir det en sväng till gymmet med tabataintervaller efter en "god" frukost. Vi råkade koka äggen för kort så det blev äggzåz med tomat. Gött!
 
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela