Indien - landet som förändrar hela din världsbild.

Jag och min vapendragare Emmy har lämnat vår bomullstillvaro i Sverige för att söka lyckan i Indien. Vi byter ut de halvtrista salarna på Mälardalens Högskola mot Welingkar Institute of Management i Mumbai (Bombay). Vi lämnar kvarg, bandyklubbor, jantelagen och en stabil tarmflora hemma och byter ut det mot en årsförbrukning av imodium plus, 40 grader, total trafikkaos, fantastisk kultur och en kulinarisk käftsmäll á la himmelriket. Här beskriver vi kulturkrockar, vardagen och annat som vi upplever. En och annan bild laddas upp när nätverket tillåter. Följ vår resa och fall pladask för Indien så som vi gjort! Kul att just Du hittat hit!

BOLLYWOODSTJÄRNA?

Publicerad 2013-02-09 19:47:31 i Allmänt,

 
 
 
En utbytesstudent som gått på Welingkar från Eskilstuna berättade att det kan komma fram folk och fråga om man vill vara med i Bollywoodfilmer, oftast som statist eller göra mindre roller. Detta för att det är svårt för dom att hitta nog med västerlänningar till dessa roller.
 
Idag, efter att vi käkat Fro-Yo (återkommer), så kom det fram en agent och frågade om vi var intresserade att vara med. Han lämnade sitt kort och tog Daniels nummer. Det kan vara klokt som tjej att inte ge ut sitt nummer, man vet ju aldrig. Vad tror ni? Blondie1 och Ännu-Blondare2 gör skådespelardebut i Bollywood?
 
Idag har vi haft ätardag så jag, Lea och Emmy tog taxi till Bendra, ett lite finare område med massa street shopping men även en del större märkesbutiker. Vi käkade pannkakor till lunch och efter det vi en runda bland stånden. Det är alltid lika kul att se Emmys min för det är verkligen det värsta hon vet med så stora folkmassor som trängs, skriker och svettas i sin egen sås. Jag håller mest andan och plöjer på. Vi kikade in på Levisbutiken och där finns de flesta jeansmodeller för under 200 kr, på Nike är träningskläderna 30-40% billigare än hemma. 
 
Ätardagen fortsatte med en rejäl fika innan vi tog en tuk-tuk som zickzackade sig genom bilköerna till destinationen. Havet fick vi nu se på nära håll. Vattennivån var låg så det var mest stenigt och skräpigt men det var vackert att gå efter kanten och sedan sitta på en parkbänk i kvällssolen för att invänta solnedgången.
 
Daniel mötte upp oss för middag vid havet och vi åt en underbar middag där till och med det indiska vinet var drickbart och sedan strosade vi runt innan vi åt Fro-Yo, som är frusen yoghurt på lösvikt med vilka tillbehör som helst - allt från kit kat till torkad ananas. Sedan väger man rubbet och betalar. Och sedan mår man (jag) illa för att man (jag) som vanligt inte kan hantera buffé som den matmissbrukare man (jag) är.
 
När jag drar fingrarna på min hud så blir fingrarna svarta. En vanlig dag i Mumbai... Hepp, en dusch på det här?!
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela