Indien - landet som förändrar hela din världsbild.

Jag och min vapendragare Emmy har lämnat vår bomullstillvaro i Sverige för att söka lyckan i Indien. Vi byter ut de halvtrista salarna på Mälardalens Högskola mot Welingkar Institute of Management i Mumbai (Bombay). Vi lämnar kvarg, bandyklubbor, jantelagen och en stabil tarmflora hemma och byter ut det mot en årsförbrukning av imodium plus, 40 grader, total trafikkaos, fantastisk kultur och en kulinarisk käftsmäll á la himmelriket. Här beskriver vi kulturkrockar, vardagen och annat som vi upplever. En och annan bild laddas upp när nätverket tillåter. Följ vår resa och fall pladask för Indien så som vi gjort! Kul att just Du hittat hit!

Sunday brunch!

Publicerad 2013-04-28 16:06:46 i

Vi planerade redan för flera veckor sedan att vi skulle till Four Seasons Hotel och käka deras Sunday brunch för att fira/sörja vår sista helg här i Mumbai och sista dagarna på vår fantastiska upplevelse.

Jag brukar skoja om att jag inte kan hantera buffé, men det är ju sant! Man lär sig aldrig! Dock har jag en väldigt viktig regel - jag tar bara det jag ska äta upp. Hatar matslöseri och svinn. Så där får jag en egenutdelad pluspoäng.

Buffén består av fyra asiatiska kök: Thai, Japanskt, Kinesiskt och Indiskt. Det finns utöver det en disk med bara ost och chark och ett helt eget rum för efterrätter. Så fort man druckit några klunkar i sitt champagneglas så fylls det helt magiskt på. Vin likaså. Stolen skjuts in bakom mig när jag sätter mig och bordet är konstant rent och undanplockat.

Ja, ni hör ju. Vi var i food heaven. Jag överåt sushi, frossade i hummer och musslor, käkade Pekinganka, grön thaicurry, Caesarsallad, ostbricka och sist men absolut inte minst; gick inte en, inte två utan hela fyra gånger till det hemliga rummet med godsaker. Våfflor, glass, praliner, varm brownie, nybakad apple crumble pie, blåbärspaj, vit chokladmousse. Ska jag fortsätta? Fy skäms.

Ja, det var årets fetaste ätardag. Jag och Emmy spenderade 4,5 timmar där. Nu har vi intagit sängläge och pustar och frustar och mår som vi förtjänar.

Men satans vad gott och trevligt det var, och ett perfekt avslut på denna tid av tusentals smakupplevelser och intryck.

Snart får jag krama om er! Wow! :-)

Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2013-04-30 00:25:11

Sugerrush? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela