Indien - landet som förändrar hela din världsbild.

Jag och min vapendragare Emmy har lämnat vår bomullstillvaro i Sverige för att söka lyckan i Indien. Vi byter ut de halvtrista salarna på Mälardalens Högskola mot Welingkar Institute of Management i Mumbai (Bombay). Vi lämnar kvarg, bandyklubbor, jantelagen och en stabil tarmflora hemma och byter ut det mot en årsförbrukning av imodium plus, 40 grader, total trafikkaos, fantastisk kultur och en kulinarisk käftsmäll á la himmelriket. Här beskriver vi kulturkrockar, vardagen och annat som vi upplever. En och annan bild laddas upp när nätverket tillåter. Följ vår resa och fall pladask för Indien så som vi gjort! Kul att just Du hittat hit!

Muschesvetten från helvetet

Publicerad 2013-04-25 19:17:11 i Allmänt,

Plask plask!
Med svettpärlor på läppen och LP-skivor under armarna kan jag konstatera att den indiska sommaren är på ingång!

Det har gått fort och på bara några dagar är luftfuktigheten uppe på 71% och, ja, det märks. Allt luktar gammal bandyhandske, död räka eller gammal ost för ingenting torkar. Vi rör oss väldigt begränsat och långsamt för att undvika de värsta klimakteriesvettningarna. Inte alltför sällan hörs pustande och frustande från oss. Även en och annan klagovisa.

Det är mycket oklart om jag just vaknat, om jag sprungit på löpbandet eller om jag står i duschen. Det är lite samma känsla, oavsett.

Innan har vi inte alla brytt oss om värmen, snarare njutit av den. Men jag har aldrig någonsin varit med om något så fuktigt. Ångbastun på Experium är typ ingenting i jämförelse.

Nu ska jag simma vidare i min egen sås! (Ett riktat internskämt.)

Bilden är min tröja efter en prommis. Muztiga zvettningar. Bra med grått också. Jättebra.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela